Polityka bezpieczeństwa pacjenta
POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY PLESZEWSKIEGO CENTRUM MEDYCZNEGO W PLESZEWIE SPÓŁKA Z O.O.
Podstawowym celem Pleszewskiego Centrum Medycznego w Pleszewie jest świadczenie usług medycznych na możliwie najwyższym poziomie i ciągłe ich doskonalenie. Ponadto dbałość o zapewnienie pacjentom, osobom odwiedzającym, podwykonawcom i personelowi przyjaznych i bezpiecznych warunków pobytu i pracy.
Realizując przyjęte cele Zarząd zobowiązuje się do:
1) budowania kultury organizacji opartej o wdrażanie zasad bezpieczeństwa pracy i opieki nad pacjentem z jednoczesnym poszanowaniem ich praw,
2) tworzenia atmosfery współodpowiedzialności za jakość i bezpieczeństwo swoje, współpracowników, pacjentów oraz odwiedzających,
3) stałego i systematycznego doskonalenia umiejętności i podnoszenia kwalifikacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru monitorowania zdarzeń niepożądanych, identyfikacji zagrożeń i podejmowania działań w celu zminimalizowania ryzyka ich wystąpienia, a także zaistniałych skutków,
4) korzystania z wdrożonego systemu zgłaszania zdarzeń niepożądanych, zdarzeń organizacyjnych, ryzyk oraz incydentów medycznych i ODO, istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa pacjenta, odwiedzających oraz personelu,
5) zapewnienia pacjentom, ich rodzinom i innym osobom korzystającym z usług PCM możliwości zgłoszenia w/w zdarzeń w ogólnodostępny sposób, w czasie pobytu, jak i po zrealizowaniu świadczeń,
6) gromadzenia i pomiaru danych w celu określenia rezultatów przebiegu i wyników procesu wykorzystywanych
w tworzeniu i realizacji szpitalnych projektów i programów poprawy jakości oraz wykorzystywania uzyskanych efektów do wprowadzania kolejnych zmian,
7) dokonywania przez personel analizy wstępnej, a także analizy pogłębionej zgłoszonych zdarzeń przez Zarząd, Pełnomocnika ds. Zarządzania Jakością oraz innych zainteresowanych pracowników,
8) podejmowania działań naprawczych i zapobiegawczych – wykorzystywanie zdobytej z analiz wiedzy do doskonalenia procesu diagnostyczno – terapeutycznego, mając na uwadze poprawę bezpieczeństwa opieki,
9) zapewnienia anonimowości zgłoszeń oraz stworzenie warunków i możliwości wsparcia ze strony Zarządu, w tym opieki psychologicznej, osobom, które uczestniczyły lub doświadczyły skutków zdarzenia niepożądanego, z zapewnieniem nie wymierzania sankcji wobec zgłaszających,
10) identyfikowania obszarów wymagających poprawy, wdrażania i utrzymania rekomendowanych zmian,
11) doskonalenia dwustronnego procesu komunikacji na linii Zarząd – personel, personel-personel oraz personel – pacjent poprzez systematyczną edukację personelu oraz pacjentów w zakresie identyfikowania i zgłaszania zdarzeń niepożądanych w atmosferze otwartości i uczciwości,
12) informowania personelu o wynikach i rezultatach podejmowanych działań co do charakteru zdarzeń, przebiegu procesu i uzyskanych efektów.
Za wdrożenie Polityki bezpieczeństwa, utrzymanie i zapewnienie na jej rzecz zasobów odpowiada Zarząd Pleszewskiego Centrum Medycznego w Pleszewie.
Misja Pleszewskiego Centrum Medycznego w Pleszewie
„Leczenie na możliwie najwyższym poziomie.
Otwartość i szybkie reagowanie na potrzeby naszych Pacjentów”