Szpitalny Oddział Ratunkowy
Ordynator Oddziału
- lek. Arkadiusz Grabowski – Specjalista w dziedzinie medycyny ratunkowej
- lek. Katarzyna Bielan – zastępca ordynatora, Specjalista w dziedzinie medycyny ratunkowej
Pielęgniarz Oddziałowy
- Ireneusz Sobczak – Specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego
Zespół lekarski
- lekarze PCM
Sekretariat | 62 74 20 860 |
Sekretariat | 62 74 20 888 |
Ordynator | 62 74 20 861 |
Pielęgniarz Oddziałowy | 62 74 20 864 |
Szpitalny Oddział Ratunkowy udziela całodobowo świadczeń w zakresie stanów zagrożenia życia i zdrowia, zwłaszcza:
- nagłego zatrzymania krążenia i akcji oddechowej,
- udaru,
- masywnego urazu wielonarządowego,
- obrażeń centralnego układu nerwowego.
W części zabiegowej udziela świadczeń w ramach doraźnej pomocy w urazach kostno– stawowych i miąższowych. Ponadto SOR świadczy usługi medyczne w przypadkach wymagających wstępnej selekcji przed przyjęciem do innych oddziałów szpitalnych lub przewozem do innej placówki medycznej.
Szpitalny Oddział Ratunkowy posiada szerokie możliwości diagnostyczne w oparciu o wysokospecjalistyczne zasoby własne oraz szpitalnych zakładów diagnostycznych, m. in. Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej i Zakładu Diagnostyki Obrazowej. Oddział ściśle współpracuje z innymi oddziałami Szpitala.
Każdy pacjent oraz osoba wskazana przez pacjenta, ma prawo do pełnej informacji o stanie zdrowia oraz wglądu do dokumentacji medycznej pacjenta na każdym etapie procesu leczniczego i diagnostycznego.
Członkowie rodziny nie są z mocy prawa uprawnieni do uzyskiwania informacji na temat stanu zdrowia pacjenta. Lekarz może udzielić informacji osobie bliskiej (rozumiane jako: małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia w linii prostej, przedstawiciel ustawowy, osoba pozostająca we wspólnym pożyciu lub osoba wskazana przez pacjenta) w sytuacji, w której pacjent nie ukończył 16 lat lub jest nieprzytomny bądź niezdolny do zrozumienia znaczenia informacji.
W sytuacjach nagłych, informacji o stanie zdrowia pacjenta udziela lekarz kierujący oddziałem (lub zastępca) lekarz dyżurny całodobowo.
Ze względu na dobro pacjentów, personel medyczny szpitala nie udziela telefonicznej informacji o stanie zdrowia pacjenta, z zastrzeżeniem, iż może być ona wyjątkowo udzielona:
a) osobie bliskiej w nadzwyczajnych sytuacjach,
b) osobie wskazanej przez pacjenta, na podany przez niego numer telefonu.
TRYBY OBSŁUGI PACJENTÓW W SZPITALNYM ODDZIALE RATUNKOWYM
Od 1 lipca 2021r. wszyscy pacjenci trafiający na SOR zostali objęci jednolitym systemem triażu. Realizowany Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa IX Wzmocnienie strategicznej infrastruktury ochrony zdrowia, Działania 9.1 Infrastruktura ratownictwa medycznego.
System TOPSOR umożliwia łatwy dostęp do informacji o przewidywanym czasie oczekiwania i przydziela do odpowiedniej kategorii. Personel medyczny przeprowadza wstępne badanie (triaż), w wyniku którego pacjent zakwalifikowany zostaje do jednej z pięciu kategorii oznaczonych kolorem. Poszczególne kolory oznaczają stopień pilności oczekiwania na wizytę lekarską. Każdy przypisany kolor determinuje również maksymalny czas przyjęcia pacjenta.
OZNACZENIA KATEGORII KLASYFIKACJI PACJENTÓW
CZERWONY |
KONIECZNA NATYCHMIASTOWA POMOC |
POMARAŃCZOWY |
KONIECZNA POMOC Z CZASEM OCZEKIWANIA DO 10 MIN |
ŻÓŁTY |
CZAS OCZEKIWANIA NA POMOC DO 60 MINUT |
ZIELONY |
CZAS OCZEKIWANIA NA POMOC DO 120 MINUT |
NIEBIESKI |
CZAS OCZEKIWANIA NA POMOC DO 240 MINUT |