Robisz test na COVID-19? Szpital w Pleszewie przygotował wytyczne

Pleszewskie Centrum Medyczne przygotowało specjalne wytyczne i prosi wszystkie osoby korzystające z punktów wymazowych na terenie szpitala, w których przeprowadzane są testy w kierunku wykrycia COVID-19 o bezwzględne przestrzeganie wskazówek. Chodzi przede wszystkim o zachowanie bezpieczeństwa badanych i personelu oraz sprawne przeprowadzenie wymazu.

Punkt wymazowy DRIVE THRU dla pacjentów ze skierowaniem od lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, czyli od tzw. lekarzy rodzinnych znajduje się na terenie pleszewskiego szpitala w zewnętrznym namiocie. Jest czynny codziennie w godzinach od 8.00 do 12.00. Również w weekendy. Wymazy są pobierane wyłącznie od tych osób, które wcześniej się zarejestrowały telefonicznie w punkcie informacyjnym.

- Chcemy uniknąć tzw. zakażeń krzyżowych osób oczekujących na wymaz i usprawnić przygotowanie dokumentacji . Dlatego też stworzyliśmy jasne wytyczne dla pacjentów, którzy muszą mieć zrobiony test. Prosimy więc wszystkich o rygorystyczne stosowanie się do zasad i pojawienie na badaniach o wyznaczonej godzinie. A wszelkie informacje na ten temat są dostępne na stronie internetowej naszego szpitala. – wyjaśnia Błażej Górczyński, prezes PCM.

Z kolei tzw. punkt wymazowy wewnętrzny dla pacjentów ze skierowaniem od lekarzy z Pleszewskiego Centrum Medycznego znajduje się obok SOR przy wejściu do Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej. Jest również czynny przez cały tydzień, ale od godziny 8.00 do 10.00. Tam testy wykonuje się tym osobom, które mają zostać przyjęte do szpitala.

Pacjenci ze skierowaniem od lekarzy POZ mogą się rejestrować na wymaz w kierunku COVID-19 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 14.30, a w soboty i niedziele od 8.00 do 12.00 dzwoniąc pod numer 62 7420-860. Jednocześnie zarząd PCM prosi o cierpliwość i wyrozumiałość w czasie oczekiwania na połączenie.

- Pacjentów skierowanych na testy jest bardzo dużo, dlatego w związku ze znaczną liczbą osób próbujących się zarejestrować telefonicznie - szpital przygotowuje kolejne stanowisko do rejestracji pod tym samym numerem telefonem. – dodaje prezes Górczyński.

Prezes apeluje również do pacjentów o to, aby nie dzwonili w celu rejestracji pod inne numery kontaktowe w szpitalu, bo w ten sposób blokują połączenia osób dzwoniących w sytuacjach alarmowych.